Політичні суперечки за участі Ілона Маска негативно впливають на позиції Tesla у Німеччині.
Виявляється, не всякий піар є корисним
Репутація Tesla у Німеччині зазнала серйозного удару, і справа тут не лише в автомобілях. Масштабне опитування, проведене німецьким виданням T-Online, показало, що 94% респондентів не розглядають Tesla як варіант для покупки. Основною причиною стала активна політична позиція Ілона Маска як у США, так і в Німеччині, що значно погіршило ставлення потенційних покупців у цій важливій для електромобілів країні.
Нещодавно Маск перепостив повідомлення в соцмережі X (колишній Twitter), яке стверджувало, що «70% людей у Німеччині знову готові купити Tesla». Однак різка зміна результатів викликала підозри. Пізніше T-Online підтвердило, що опитування було сфальсифіковане за допомогою ботів, які зробили 253 000 голосувань із двох IP-адрес у США. У результаті падіння продажів Tesla тепер змушена боротися за повернення довіри споживачів.
Політичні конфлікти та реакція покупців
Політичні дії Маска вже неодноразово викликали питання, але останні події мали особливо негативний вплив на Tesla. Його участь в інавгурації Дональда Трампа в січні, де Маск зробив жест, який багато хто сприйняв як нацистське вітання, викликала обурення серед німців. Ситуацію погіршила і публічна підтримка Маском праворадикальної партії «Альтернатива для Німеччини» (AfD) перед лютневими виборами, що остаточно відвернуло потенційних покупців, які раніше захоплювалися інноваціями Tesla.
Додатково імідж Маска псують його активні дії у соціальних мережах. Нещодавно він поширив у мережі X пост, який натякав, що історичні злочини, вчинені Сталіним, Мао та Гітлером, були справою рук «працівників державного сектору», що викликало міжнародну критику. У Німеччині, де історична пам’ять залишається болючою темою, подібні заяви значно погіршили сприйняття бренду Tesla.
Обвал продажів у період зростання ринку
Негативні наслідки не забарилися: продажі Tesla в Німеччині впали більше ніж на 70% за перші два місяці 2025 року, хоча загальний ринок електромобілів після уповільнення у 2024 році знову почав зростати. Хоча раніше очікувалося, що Tesla втратить частину ринку через конкуренцію з боку традиційних виробників, реальні вигоди наразі отримують китайські бренди, такі як BYD.
Падіння продажів особливо тривожне, адже Німеччина є важливим центром європейської експансії Tesla, саме тут розташована Гігафабрика в Берліні, яка є ключовим виробничим вузлом для європейських операцій компанії. Негативні настрої споживачів можуть поставити під загрозу її майбутній успіх. Крім того, опитування показують, що німецькі покупці дедалі більше схиляються до вибору вітчизняних або китайських альтернатив.
Подальші перспективи
Щоб змінити ситуацію, Tesla робить ставку на оновлену модель Y, яка має елементи дизайну від Cybertruck та очікуваного Cybercab. Нова модель обіцяє покращену ефективність, якіснішу обробку та футуристичний дизайн. На папері вона залишається одним із найпривабливіших електромобілів свого сегменту.